- Snippen -

Tips mot stsug

  • 29.02.2016, 20:00


Vinterferien er over for min del, og det har blitt en del kaker og stt, men n er det skjerpings. Jeg kom over dette flotte innlegget til Alice med knallgode tips for unng stsug. S er du som meg som spiser litt for mye stt fra skapet nr jeg er alene hjemme, anbefaler jeg deg lese dette! Husk sjekke ut bloggen til Alice Eimhjellen, og si gjerne at du kom herfra.

1. Spis alle mltider: Det er viktig spise alle mltidene og ikke hoppe over noen. Dagen br alltid starte med frokost da kroppen fr alt den trenger av nring, og du holder blodsukkeret stabilt. Kjenner du et sug, kan det bety at du er sulten og trenger et lite pfyll av mat - ikke noe stt. Er det en stund siden du sist spiste? Lag deg heller et deilig lite mellommltid med et glass vann til, og gjerne en kopp te. Da fr kroppen pfyll av alt den trenger og stsuget avtar.

2. Drikk nok vann: Trste kan forveksles med stsug. Dersom stsuget melder seg, br du prve drikke et glass vann. Av og til er det faktisk ikke mer som skal til. For sprite opp vannet kan du putte i noen skiver med agurk og sitron, ogs har du pluttselig en syrlig og god smak p vannet. 

3. Beveg deg: Et supertriks mot stsug er faktisk g seg en tur. Frisk luft og fysisk aktivitet stimulerer produksjonen av endorfiner, som gjr at stsuget forsvinner og blir erstattet med en sunn og deilig flelse. Begynn med rolige og litt forsiktige turer p 15-20 minutter noen ganger i uken. Deretter ker du tempoet og gr en halvtimes tur hver dag.

4. Distraher deg selv: Husk at stsug kun varer i noen sekunder. Distraher deg selv ved finne p noe annet, som for eksempel ringe en venn eller g ut med spla. pusse tennene er et godt triks siden tannpastasmak i gjr det mindre fristende med godteri. Hvis du har lyst p noe putte i munnen, kan du nyte en kopp te eller ta en frukt. Eller kanskje en sukkerfri tyggis?

5. Hold ut: Et mer langsiktig rd er tle kjenne stsuget i noen dager uten gi etter og hive innp med noe stt. Kroppen vr kan nemlig vennes til et langt lavere sukkerinntak. Kutter du ut stsaker nr du vanligvis spiser dem, vil du merke at stsuget har avtatt etter noen dager og at det er blitt mye sjeldnere og mindre ptrengende.

Informasjon hentet fra abcnyheter.

5 tips for en sunnere livsstil

  • 23.01.2015, 16:11


Mitt frste forsk p et helse-relatert innlegg. Men en gang m bli den frste!

Har du som nyttraforsett bli sunnere? Det har vi vel alle planer om n, eller har hatt, men skjnte fort at det ikke var mulig. Under er 5 enkle tips for en sunnere livvstil.

1 - Ta sm skritt

Om du tenker endre alt med engang er det fort gi opp. Endre en ting om gangen og ta sm skritt mot en sunnere livsstil. Dette er det vikitigeste og forhpentligvis det enkleste.

2 - Drikk vann

Du har sikkert hrt at man skal drikke 2 liter vann om dagen. Det er sant. Men som tips 1, er det vikitg ta sm skritt. Ta et glass vann nr du vkner, drikk et glass vann til frokosten eller ha et flaske vann lett tilgjengelig p jobb.

3 - Dropp stsaker i uka

Om du er en av dem som smspiser i skapet p ettermiddagen midt i uka? Sett fram en bolle med ntter, et fruktfat eller lag grnnsaker med dipp. Det er utrolig mye bedre enn smspise godteri og stsaker i skapet. Da kommer og smgodteriet til smake enda bedre nr helgen kommer.

4 - G til jobb/skole

Det er bare en liten ting som skal til, g til jobben eller skolen isteden for kjre/bli kjrt. Om du ikke har tid til g, gr det og sykle.

5 - Vr kreativ med egg

Om du vil spise sunnere, lag forskjellig mat med egg. Ommelett, eggerre og alt annet du mtte finne p. Egg er kjempesunt og kan brukes til alt mulig. S neste gang du skal lage mat, vr kreativ med egg.

Snippen

Mitt navn er Ola, jeg er 17 r og bor i miniatyr-Norge, Telemark. Du kan se meg med musikk p ret, med en notatbok under armen og med en eller flere ideer i hodet. Dette er mitt kreative utlp, velkommen!

Search

Bloggdesign

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no
hits